FAQ wijk-werken

Wat doe je als je geïnteresseerd bent in wijk-werken?

Je kan contact opnemen met je plaatselijke wijk-werkbemiddelaar. Zo kan je alvast je registratie in orde brengen. Je lidgeld betalen of cheques aankopen doe je best pas wanneer er een wijk-werker gekoppeld is aan jouw vraag. Zo vermijd je dat je met wijk-werkcheques zit waar je voorlopig nog niets mee kunt doen.

Kan je de cheques nog verkrijgen op papier of moet dat elektronisch gebeuren?

Voor natuurlijke personen is het nog niet verplicht om over te stappen naar elektronische cheques. Zij kunnen gewoon nog steeds cheques bestellen per tien stuks.

Krijg je je geld terug wanneer je je cheques ongebruikt terugstuurt?

Gedeeltelijk. Een deel van de inleg wordt afgehouden als administratieve kost. 70 procent van de aankoopprijs krijg je teruggestort door Edenred. Het maakt geen verschil uit of je cheques reeds vervallen zijn of niet.

Wat als je er in de twaalf maanden nadat je gebruiker werd geen wijk-werker werd gekoppeld?

Voor alle gebruikers die in 2018 het lidgeld betaalden maar geen wijk-werker langs kregen in dat jaar, geven we éénmalig een verlenging van het lidgeld. Deze mensen hoeven in 2019 geen lidgeld te betalen. We blijven afraden om het gebruikersgeld reeds te betalen vooraleer er een koppeling is met een wijkwerker.

Heb je cheques betaald maar je geld teruggestort gekregen?

Dat kan een aantal oorzaken hebben. Veelgebruikte redenen zijn de volgende:

  • De prijs van een cheques is €7,45. Voor 10 cheques betaalt u dus €74,5. Als u daarvoor teveel betaalt wordt het volledige bedrag teruggestort.
  • Het lidgeld voor een jaar kost €7,5. Dit dient gestort te worden minstens twee dagen vooraleer u de wijk-werkcheques aankoopt. Als de betalingen dichter bij elkaar zitten kunnen deze samengevoegd worden in de bank en kan Edenred soms de betaling niet automatisch verwerken. Als dit gebeurt, stort Edenred het volledige bedrag terug.
  • Mocht u uw geld teruggekregen hebben om een andere reden, kan u steeds contact opnemen met Edenred.

Is het lidgeld jaarlijks?

Dit lidgeld is inderdaad jaarlijks in tegenstelling tot het éénmalige lidgeld van PWA in het verleden. U krijgt elk jaar opnieuw de uitnodiging om uw jaarlijks lidgeld van €7,5 te vernieuwen.

Met andere vragen kan u steeds terecht bij de wijk-werkbemiddelaar va uw gemeente. Hierbij hun contactgegevens.

Brasschaat

Locatie:               Van Hemelrijcklei 90

Bemiddelaar:     Erika Deben

Telefoon:            0470 56 45 73

Mailadres:          wijkwerkenbrasschaat@selab.be

Dinsdag en donderdag van 9u-12u

Brecht

Locatie:               Gasthuisstraat 11

Bemiddelaar:     Pascale Huybrechts

Telefoon:            0470 56 44 97

Mailadres:          wijkwerkenbrecht@selab.be

Donderdag van 9u-12u (op afspraak)

Kapellen

Locatie:               Antwerpsesteenweg 130

Bemiddelaar:     Pascale Huybrechts

Telefoon:            0470 56 44 97

Mailadres:          wijkwerkenkapellen@selab.be

Maandag van 9u-12u (op afspraak)

Kalmthout

Locatie:               Kerkeneind 20

Bemiddelaar:     Ester Van Gink

Telefoon:            0470 56 44 61

Mailadres:          wijkwerkenkalmthout@selab.be

Dinsdag van 9u-12u (op afspraak)

Malle

Locatie:               Blijkerijstraat 53

Bemiddelaar:     Erika Deben

Telefoon:            0470 56 45 73

Mailadres:          wijkwerkenmalle@selab.be

Vrijdag van 9u-12u (op afspraak)

Schoten

Locatie:               Curielaan 1

Bemiddelaar:     Pascale Huybrechts & Ester Van Gink

Telefoon:            03 680 27 73

Mailadres:          wijkwerkenschoten@selab.be

Dinsdag en Donderdag van 9u-12u

Wuustwezel

Locatie:               Bredabaan 735

Bemiddelaar:     Ester Van Gink

Telefoon:            0470 56 44 61

Mailadres:          wijkwerkenwuustwezel@selab.be

Maandag van 9u-12u